PowerWalk hold

effektiv motion uden løb

Holdbeskrivelse

Powerwalk er en træningsform, der giver en høj fedtforbrænding. Den kendes på, at du går med en høj hastighed – i forskellige tempi – og arbejder næsten overdrevent med de store muskler i arme, ben og krop, så der kommer gang i forbrændingen. Det er god motion, der giver sved på panden og høj puls. Der er indlagt forskellige former for styrketræning hver tirsdag.

Powerwalk forbedrer konditionen, forbrænder fedt, giver masser af energi og byder på ture rundt i omegnen og et godt kammeratskab med de andre powerwalkere.

Dit udbytte ved powerwalk er:

• God forbrænding
  • Konditionsforbedrende
  • Skånsom for knæ, hofte og ryg
  • Frisk luft og masser af energi
  • God ifm genoptræningsforløb
  • Social samvær med andre i løbeklubben

Powerwalking er ikke den smukkeste træningsform, men den er uhyre effektiv, og især fedtforbrændingen gør den interessant.
Den kendes på, at du går med stor hastighed, at du arbejder næsten overdrevent med de store muskler i arme, ben og krop, og du får for alvor gang i fedtforbrændingen. Powerwalking er velegnet til alle, der har svært ved at klare belastningen ved løb.

Powerwalking forbedrer konditionen, forbrænder fedt, giver masser af energi – og byder på oplevelser på turene rundt i omegnen og et godt kammeratskab med de andre powerwalkere.

POWER WALK foregår udendørs hele året som løb, og det giver rigtig meget at være del af et fællesskab, så man kommer afsted og fastholder sin gode motionsvaner, som er den bedste gave man kan give sin krop – at holde sig i form og styrke muskler og knogler, der er godt for rigtig mange ting, balance, kredsløb, hjerte mm og som forebygger mange livsstilssygdomme – så hvis du gerne vil dyrke motion, men ikke kan eller vil løbe, så mød op til Power walk og gør noget godt for dig selv, både socialt og kroppen.

Dit udbytte ved powerwalk er som ved løb:
  • God forbrænding
  • Konditionsforbedrende
  • Skånsom for knæ, hofter og ryg
  • Giver mulighed for frisk luft og masser af energi
  • Suveræn i et genoptræningsforløb
  • Samvær med andre i løbeklubben

Fakta om holdet

Deltagere : Alle over 14 år

Træning : Tirsdag
Tid : 18:30-19:30
: Start fra Ebberup Hallerne

Sæson start : Marts og September
Sommer pause : Juni til august
Sæson slut : December

Instruktør : Karin Slyk Jørgensen
Hjælpe instruktør :

Kontingent

under 25 år : 75,00 kr. - pr. halvår
over 25 år
: 150,00 kr. - pr. halvår

Der tilbydes op til 3 prøve træninger for nye medlemmer, senest før 4. træning skal man have tilmeldt sig.

Husk også at læse Forventninger til EIF Løb's medlemmer.

EIF Løb   |   Skolevej 7   |   5631 Ebberup   |   lob@ebberup-if.dk